Porsche 996

Porsche specialister

Hos Classiko har vi stor erfaring med Porsche 996 og kender hver detalje af modellen. Vi sørger for, at din bil får den rette pleje – fra service og vedligeholdelse til optimering, så den bevarer sin ydeevne og værdi. Uanset om det gælder mekanik, interiør eller reservedele, arbejder vi med præcision og de rette løsninger til netop din Porsche 996.

Porsche 996

Det vi tilbyder

Hos Classiko tager vi os af alle aspekter af vedligeholdelse, så din bil altid er i topform. Vi arbejder med præcision og stor erfaring, uanset om det gælder mekanik, interiør eller reservedele.

  • Service samt grundig gennemgang af bilen: Vi gennemgår din Porsche´s stand og sikrer den er i top, så du trygt kan køre videre.

  • Motor- og gearkasse: Vi kan hjælpe med at vedligeholde din motor og gearkasse, foretage motorreparationer. Service på gearkasse.
  • Interiør & eksteriør: Om du skal have et andet rat, ønske om anden radio eller lakeret noget på bilen eller noget der imellem – så sørger vi for det at du kan nå i mål med dine planer.

  • Reservedele: Vi benytter reservedele af bedste kvalitet og går ikke på kompromis med dette. Så du er godt kørende.

Hent og bring

Bor du langt fra vores værksted? Vi kan hjælpe dig med at hente og bringe til din klassiske bil, uanset hvor i landet du befinder dig. Vi hjælper med at finde sikker transport af din Porsche 996 til vores værksted i Viborg og returnerer den til dig, når arbejdet er færdigt.

Vi sikrer også at du er med i processen hele vejen ved at sende dig billeder og holde dig opdateret.

Vores proces - Fra start til færdig bil

Når du vælger Classiko til at tage dig af din Porsche 996, starter vi med en grundig dialog om dine ønsker og behov. Vi gennemgår bilens tilstand og fastlægger en plan for vedligeholdelse eller restaurering. Under hele processen holder vi dig opdateret med detaljer om vores arbejde, så du altid har indsigt i, hvordan din bil bliver behandlet. Når vi er færdige, gennemgår vi sammen resultatet, og din Porsche 996 bliver afleveret i topform, klar til at indtage landevejen.

1

Du kontakter os om dit projekt

2

Vi gennemgår bilen og aftaler projektets omfang

3

Vi arbejder og holder dig opdateret i processen

4

Du modtager din Classiko, der nu er klar til et nyt liv

Vi sørger for, at din Porsche 996 står skarpt

Hos Classiko tager vi os af din bil med stor omhu og faglighed, så den bevarer sin ydeevne, æstetik og værdi. Uanset om det gælder service, reparation eller optimering, sikrer vi, at din Porsche 996 altid er i sin bedste form.

Kontakt os i dag for en uforpligtende snak – vi hjælper dig med at finde den rette løsning til din bil.

Se billederne fra vores tidligere projekter

Se og læs om vores tidligere projekter her. Vi deler større projekter hvor du kan se forskel på før og efter at vi er gået i gang. 

Når vi renoverer klassiske din bil, deler vi processen med dig, så du kan følge med gennem billeder. Det er blandt andet nogle af de billeder du kan se her under vores tidligere projekter. 

Baggrundsviden og historie om Porsche 996

Porsche 996 er den femte generation af den ikoniske 911-model, produceret fra 1997 til 2006. Denne model markerede en betydelig milepæl i 911’ens historie og repræsenterede en revolutionerende ændring for Porsche.

Udviklingen af 996 begyndte i 1990’erne, hvor Porsche stod over for økonomiske udfordringer. For at reducere omkostningerne delte 996 udvikling med den nye Boxster-model, hvilket resulterede i besparelser på omkring 30% i udviklingen af bilen. Den mest markante ændring var introduktionen af en vandkølet motor, som erstattede den luftkølede motor, der havde været et kendetegn for 911 siden dens oprindelse.

Den oprindelige 996 Carrera var udstyret med en 3,4-liters boksermotor, der ydede 296 hestekræfter. Senere modeller, herunder 911 GT3, der blev lanceret i 1999, bød på endnu kraftigere motorer med op til 360 hestekræfter. 996 Carrera kunne accelerere fra 0-100 km/t på 5,2 sekunder og nå en tophastighed på 280 km/t med manuel gearkasse.

Modellen blev produceret i flere varianter, herunder den legendariske 911 GT3, som blev introduceret i 1999 som en homologeringsmodel for motorsport. 996 Turbo blev lanceret med en 3,6-liters turbomotor, og i 2001 blev den ekstreme 911 GT2 introduceret med 462 hestekræfter og keramiske bremser som standard.

Sjove fakta om Porsche 996

  • Øgenavnet: Kendt for sine “spejlæg”-forlygter på grund af deres karakteristiske form.
  • Vægtbesparelse: 50 kg lettere end forgængeren trods ekstra kølere og kølevæske.
  • Fælles dele: Delte mange komponenter med Boxster for at spare omkostninger.
  • Kontroversiel modtagelse: Mange purister var skeptiske over for den vandkølede motor.
  • Produktionstal: Over 175.000 enheder produceret, hvilket gør den til en af de mest succesfulde 911-generationer.
  • Første GT3: 996-generationen introducerede den første GT3-model, som blev en legende blandt entusiaster.
  • Innovativ bremseteknik: GT2-modellen var den første Porsche med keramiske bremser som standard.
  • Bagagerumskapacitet: Havde et forreste bagagerum på 135 liter.
  •  

Kontakt Classiko

Har du spørgsmål, ønsker du at diskutere et potentielt projekt, eller har du brug for rådgivning om din klassiske bil?Vi er her for at hjælpe dig.

Udfyld kontaktformularen her på siden, og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.